Výbor pro kulturu Poslanecké sněmovny 12. února jednal o integraci umělé inteligence ve školách a zdůraznil důležitost jasného regulačního rámce pro zajištění soukromí studentů a odpovědného využívání dat. Zástupkyně tajemníka Paola Frassinetti zdůraznila cíl učinit z italské školy mezinárodně konkurenceschopný ekosystém prostřednictvím přijetí inovativních technologií a vytvoření jedinečné platformy podpory. Je také nezbytné, aby vzdělávání v oblasti umělé inteligence zahrnovalo etické a sociální aspekty, a připravovalo se tak na stále více digitální budoucnost.
ve zkratce :
- Dne 12. února jednal kulturní výbor komory o přijetí AI ve školách za účasti náměstkyně Paoly Frassinetti.
- Otázka od Piccolotti (Avs) o experimentování s umělou inteligencí a otázkách ochrany osobních údajů týkajících se dat studentů.
- Ukázalo se, že pro zodpovědnou implementaci AI do vzdělávacího systému je nutný jasný regulační rámec.
- Ochrana údajů je zásadní a dialog s Garantem o ochraně osobních údajů již začal.
- Plánuje se vytvoření jedinečné platformy na podporu škol při přijímání AI a jejich vzdělávání v etických a sociálních aspektech.
Datum a čas
Dne 12. února ve 14:00 se sešel kulturní výbor komory, aby projednal relevantní otázky týkající se ministerstva školství a zásluh. Setkání, kterého se zúčastnila náměstkyně Paola Frassinetti, která se zabývala otázkami velkého významu pro budoucnost italské školy.
Zapojená entita
Kulturní komise Komory představuje klíčový orgán při rozhodování o vzdělávací politice u nás. Svou prací si klade za cíl zajistit, aby vzdělávání drželo krok s dobou, řešilo moderní výzvy a integrovalo nové technologie do vzdělávacího systému.
Otázka od Piccolotti (Avs)
Ústředním bodem setkání byla otázka předložená Piccolotti ze skupiny Avs zaměřená na experimentování s umělou inteligencí (AI) ve školách a využití dat shromážděných během tohoto procesu. Tato otázka vyvolává zásadní otázky týkající se soukromí studentů a zabezpečení dat, které si zaslouží hloubkovou úvahu.
Umělá inteligence dělá mladým lidem starosti: 60 % z nich ji chce studovat ve škole
Deklarovaný cíl
Deklarovaným cílem Komise a ministerstva je umístit italský školský systém jako konkurenceschopný ekosystém na mezinárodní úrovni. To zahrnuje nejen integraci umělé inteligence do školních osnov, ale také vytvoření prostředí příznivého pro inovace, kde si studenti mohou rozvíjet dovednosti, které budou na budoucím trhu práce žádané.
Adopce AI
Během setkání se ukázalo, že přijetí umělé inteligence ve školách by mohlo mít pozitivní dopad na výuku a učení. Bylo však zdůrazněno, že k regulaci používání těchto technologií je nezbytné zavést jasný regulační rámec, aby mohly být využívány odpovědným a prospěšným způsobem pro všechny zúčastněné subjekty.
Soukromí
Primárním problémem bylo soukromí. Ochrana dat studentů je zásadní a zástupce tajemníka oznámil, že byla zahájena diskuse s garantem ochrany osobních údajů. Tento dialog je nezbytný pro zajištění toho, aby postupy shromažďování a používání dat byly v souladu s platnými předpisy a respektovaly práva studentů.
Výsledek vyšetřování
Výsledek provedeného šetření byl pozitivní a potvrdil, že nedojde k nevhodnému zpracování osobních údajů. Tato novinka představuje důležitý krok vpřed směrem k vědomé a bezpečné implementaci umělé inteligence ve vzdělávacím kontextu.
Rozvoj
V současné době je vývoj iniciativy zatím předběžný, existují však konkrétní záměry připravit vyhlášku a pokyny, které by vedly školy při přijímání umělé inteligence. Tyto regulační nástroje budou nezbytné pro zajištění soudržného a organizovaného provádění.
Digitální služba
Jedním z předpokládaných opatření je vytvoření jednotné platformy, která bude doprovázet školy v procesu zavádění AI. Tato platforma bude mít za úkol poskytovat podporu a zdroje pro usnadnění přechodu k inovativnějšímu vzdělávacímu systému, který bude v souladu s potřebami budoucnosti.
Vzdělávání AI
Další vznesená otázka se týká důležitosti vzdělávání v oblasti umělé inteligence, které musí brát v úvahu i etické a sociální aspekty. Je nezbytné rozvíjet povědomí mezi studenty a učiteli o rizicích a příležitostech, které AI představuje, aby se mohli v tomto novém technologickém prostředí pohybovat informovaně a bezpečně.
Budoucnost
Do budoucna je cílem udělat z umělé inteligence bezpečný a užitečný nástroj pro studenty a učitele. Jen tak bude možné zaručit kvalitní vzdělání, které připraví nové generace na stále více digitální a propojenou společnost.